16 grudnia 2013

Kosmetyki naturalne: Masło Shea (rafinowane)



Ocena: 5/5

Cena: 6,29 zł /100 g (www.spadomowe.pl)

Kolor: Kość słoniowa/biały
                 
Zastosowanie: Bardzo wszechstronne:
- balsam do ust
- krem do rąk
- krem pod oczy
- krem do stóp
- podrażniona lub sucha skóra w różnych okolicach ciała (np. łokcie, kolana)
- odżywka na końcówki włosów

Ze względu na „ciężką”, tłustą konsystencję polecam stosować to masełko na noc.








Co obiecuje producent:
(info ze strony www.spadomowe.pl)

Masło shea jest stosowane w kosmetyce, jako środek nawilżający, zmiękczający skórę, kojący, przeciwzmarszczkowy. Stymuluje komórki skóry do regeneracji, zwiększa ukrwienie skóry. Przede wszystkim odżywia cerę, nawilża do najgłębszych warstw skóry. Zapewnia doskonałe źródło witamin A, E i F.

Działanie: nawilżające, zmiękczające, przeciwzmarszczkowe, kojące, naturalny filtr UV (współczynnik 2-3), przyspiesza gojenie się ran,  chroni przed wysuszeniem, natłuszcza, zmniejsza blizny, łagodzi łuszczycę



                                           fot. archiwum prywatne 5waystobepretty.blogspot.com 


Zastosowanie:
Masło Shea stosowane bezpośrednio na skórę pielęgnuje ją, może być również wykorzystywane do masażu. Jako surowiec kosmetyczny wykorzystywane jest do produkcji kremów, balsamów, lotionów, kremów do opalania, mydeł. Można je również stosować jako dodatek do kąpieli (jedną łyżkę stołową dodać do przygotowanej kąpieli w gorącej wodzie - efektem będzie jędrna i aksamitna skóra).


Moja opinia:

* Zalety:
- skład: bogactwo m.in kwasów tłuszczowych nasyconych i nienasyconych (do 90% składa się z kwasu oleinowego i stearynowego), witamin (przede wszystkim A, E i F),  polifenoli (stanowi naturalny filtr UV) i wielu innych substancji aktywnych

- idealne kiedy potrzebujemy nawilżenia i natłuszczenia skóry

- idealne pod oczy! używam codziennie na noc, a rano mam bardzo nawilżoną i jędrną skórę pod oczami, która wygląda na wypoczętą. Mam nadzieję że ta praktyka mi się opłaci i opóźni pojawienie się zmarszczek pod oczami J (pod makijaż moim zdaniem się nie nadaje bo konsystencja masła jest zbyt tłusta)

- uratowało moje usta! Przez wiele lat borykałam się z problematycznymi ustami, które nie dość że nieustannie się przesuszały, to jeszcze często piekły i swędziały (wydaje mi się że to jakaś przewlekła i nawracająca reakcja alergiczna…). Dzięki masełku shea mam dziś w swojej kolekcji 8 szminek (o czym mogłam kiedyś tylko pomarzyć, bo po każdej „wracało” uczulenie) i mogę się cieszyć pięknymi gładkimi ustami J (nakładam masło na noc i rano jako bazę pod pomadkę/szminkę/błyszczyk)

- wszechstronne: działa przeciwbakteryjnie, przeciwzapalnie, spowalnia procesy starzenia się skóry, zmniejsza rozstępy, przyspiesza gojenie się ran

- CENA!

- idealne na zimę

-wydajne

* Wady:
- moje masło jest bezzapachowe, ale z tego co wiem może mieć charakterystyczny (orzechowy?) zapach który nie wszystkim odpowiada
- konsystencja – z grudkami, czasem trzeba je ogrzać w dłoniach że by dało się rozprowadzić (ja już się przyzwyczaiłam, ale na początku stosowania było ciężko :P



                                                 fot. archiwum prywatne 5waystobepretty.blogspot.com 


Podsumowanie:
Powiem krótko – masełko shea to cudo za bardzo niską cenę. Zdecydowanie warto wypróbować J
Dla mnie to kosmetyk roku (o ile nie kosmetyk życia!)
Koniecznie muszę wypróbować masełko jako dodatek do masek na włosy i jako dodatek do kąpieli (1-2 łyżki do wanny) no i na stopy J


M.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za odwiedziny :)
Będzie nam bardzo miło jak zostawisz komentarz, a jeśli jesteś ciekawy naszych nowych recenzji dodaj nas do obserwowanych.
Możesz być pewien, że odwiedzimy Twojego bloga i... ;)